Sieć Dino uruchomiła właśnie setną instalację fotowoltaiczną na dachach swoich supermarketów. Docelowo Dino Polska zainstaluje panele słoneczne o mocy 14 MW na dachach czterystu marketów w całej Polsce.
Założony na najbliższe miesiące cel to 400 supermarketów zasilanych energią ze słońca – te założenie sieć Dino planuje osiągnąć na początku 2021 roku. Dzięki temu, Dino Polska wygeneruje rocznie około 14 GWh czystej energii elektrycznej, redukując tym samym zapotrzebowanie na energię z konwencjonalnych źródeł. Obecnie łączna moc zainstalowanych przez Dino Polska paneli wynosi około 3,5 MW.
Dino Polska to kolejna marka, która w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu stopniowo zmniejsza wpływ swojej działalności na środowisko naturalne. Strategią marki są tu inwestycje w pozyskiwanie energii elektrycznej z odnawialnych źródeł oraz w oszczędne gospodarowanie zasobami naturalnymi. W 2019 roku firma zakończyła wymianę tradycyjnego oświetlenia wnątrz marketów, na oświetlenie LED, które zużywa 40% mniej energii elektrycznej.
Obecnie marka wymienia oświetlenie parkingów starszych marketów Dino na oprawy LED zużywające 75% mniej energii. Parkingi przy nowopowstałych sklepach Dino są już wyposażane w energooszczędne oświetlenie LED.
Z naszej strony; trzymamy kciuki za kontynuację tych akcji – to duża zmiana; na koniec czerwca 2020 roku sieć Dino posiadała 1302 supermarkety na terenie całej Polski i zatrudniała 23,6 tys. osób.
Zdjęcia: materiały prasowe Dino Polska.